Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci spustila koncem srpna svou první osvětovou kampaň
V těchto dnech probíhá první osvětově mediální kampaň Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci spotem mladého talentovaného režiséra Maxmiliána Turka, který originálním způsobem připomíná, že jedním z nejzávažnějších problémů seniorů je samota a nezájem okolí. Spot poběží do 7. září a potom v lednu příštího roku v České televizi, od října pak v síti kin Cinestar a Cinemacity a samozřejmě plnou verzi spotu najdete na stránkách www.krasapomoci.cz. Vysílání spotu doplní i kampaň v tištěných médiích.
,,Osvětová kampaň, kterou pro nás natočili jedni z nejlepších tvůrců v naší republice, je dalším významným krokem k upozornění společnosti na samotu seniorů. Věříme, že kampaň na toto téma bude mít rovněž mezinárodní sociální dopad a hlavně potenciál mnohé změnit," je přesvědčená Taťána Kuchařová.
Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci se od roku 2008 věnuje kontinuálnímu a systematickému řešení problematické situace seniorů v České republice a zlepšení kvality jejich života. Formou cílené mediální kampaně však oslovuje veřejnost poprvé. Samotné realizaci předcházely dlouhé přípravy, nakonec se podařilo najít velkorysé partnery, společnost European Easy Energy a produkční společnost Boogie Films, a také skvělý tým profesionálů. Natáčelo se koncem června pod režijním vedením Maxmiliána Turka (2. místo v kategorii Young Director Award na festivalu v Cannes 2013), za kamerou stál Saša Šurkala (Šeptej, Karamazovi, Habermannův mlýn). Autorem hudby je Ondřej Brzobohatý a bez zajímavosti není ani fakt, že spot se natáčel na černobílý film, který byl posledním vyvolávaným v tuzemských laboratořích na Barrandově, každý další černobílý materiál bude nutné zpracovat v zahraničí.
"Když mi Taťána říkala, čemu se její nadace věnuje, tak jsem neváhal a s radostí jí nabídl spolupráci na spotu, který povede k zamyšlení širší veřejnosti nad stářím. Mým cílem bylo, aby spot nebyl prvoplánový a měl určitou uměleckou hodnotu. Líbí se mi, že nadace Krása pomoci nabízí reálnou pomoc lidem, kteří jsou často přehlíženi. Sám jsem si uvědomil, že člověk na stáří nemyslí, užívá si a nakonec může skončit osamocen. Proto je důležité zjištění, že vlastně stačí strašně málo, abychom někomu jinému zpříjemnili život,“ říká režisér spotu Maxmilián Turek.
„Uvědomujeme si, že ne vždy záleží jen na umu a pracovitosti a že životní dráhu mohou poznamenat nezaviněné handicapy. Lze k nim počítat i věk. Proto při vědomí mezigenerační sounáležitosti a spoluzodpovědnosti za stav společnosti každý rok podporujeme některé z projektů, jež se zaměřují na ty, kteří potřebují podporu a pomoc. Činíme tak způsobem pro nás nejpřirozenějším a logickým – produkční činností. U Nadace Taťány Kuchařové nebylo co řešit, její zaměření je nám více než sympatické. Náš režisér Maxmilián Turek přišel se zajímavým námětem, nadaci se pak dokonce podařilo najít partnera, který samotnou realizaci částečně zafinancoval. Můžeme tedy jen doufat, že výsledný spot osloví potenciální velké i menší dárce a rozšíří povědomí o činnosti nadace. Problematika života seniorů se všemi jeho trably se zdá mnohým vzdálená, ale je to vzdálenost jen zdánlivá – kdo ví, kolik z nás bude jednou potřebovat pomocnou ruku, třeba ve chvíli, kdy mu ji už nebudou moci podat jeho bližní“, dodává Jan Hrubec, producent a zakladatel společnosti Boogie Films.