Tvůrci a herci nového muzikálu Ondřeje Soukupa a Gabriely Osvaldové Mauglí se sešli na první čtené zkoušce naprosto netradičně přímo v prostorách pražské ZOO. Nyní už budou docházet na zkoušky v jevištních dekoracích a na tréninky na tanečním sále do svého domovského Divadla Kalich, kde má novinka 12. září premiéru.
„Jelikož muzikál Mauglí nebude a priori pohádkou pro děti, nejtěžší úkol nás u každé role čeká v nalezení hranice mezi zvířetem a člověkem. Tu nenajdeme pouze vnějším pohledem – jak se herec pohybuje, jestli vrčí, do čeho je oblečený a tak podobně. Ta se skrývá uvnitř – jaké zvíře si v sobě neseme, jaké zvířecí povahové rysy máme. Nebude jednoduché najít tyto jednotlivé prvky a začít je zpracovávat tak, aby byly na jednu stranu divadelně zajímavé a na straně druhé srozumitelně vyjadřovaly v člověku to zvíře, které má občas vlastnosti lidské, občas zvířecí. O tom všem jsme si dneska s herci povídali a podle mého to bude to nejtěžší, co nás čeká,“ vysvětlil za režisérské duo SKUTR Martin Kukučka.
„S herci a tanečníky jsme chodili do ZOO už v červnu. Nebylo pro nás důležité, jestli dané zvíře běhá po čtyřech a jaké zvuky vydává, ale u každého herce jsme hledali paralelu mezi jeho chováním a projevem zvířete, které má ztvárnit – co je mu blízké, podobné, nebo naopak protivné. Jde tedy spíš o otázku charakterových rysů zvířete než o vizuální stránku,“ dodává za choreografky Jana Burkiewiczová. Vedle propracovaných tanečních scén do Mauglího plánují i špičková akrobatická čísla. Zkoušet se tedy bude až do zářijové premiéry každý den včetně víkendů.
„Kipling nenapsal Knihy džunglí proto, aby ukázal, jak nádherná a pestrá je džungle. Naopak chtěl skrz džungli poukázat na některé hodnoty, které jsou už po tisíciletí nezbytné pro naši schopnost přežít a zároveň si život užít naplno. Přesně o tom chceme v tomto muzikálu hrát. Nemáme na jevišti zvířátka proto, aby byla roztomilá, štěkala, mňoukala…, ale abychom skrz ně mohli pochopit řadu věcí, jež se nás úzce dotýkají,“ uzavírá Kukučka.